27 Haziran 2013

Diş Buğdayı Tarifi

Hediklik buğday (ben yarım kilogram kullandım)
Bir bardak nohut
Bir bardak kuru fasulye
Tatlı yemeyi sevenler için üst süsleme:
Ceviz, şeker, şekerlemeler, tarçın
Tuzlu yemeyi sevenler için üst süsleme:
Tuz, karabiber, pul biber, ceviz, (arzuya göre limon suyu)

Diş buğdayı tarifinin bir zorluğu olmamakla birlikte burada asıl vurgulanması gereken her buğdayla bunu yapamayacağınız. (özellikle de aşurelik buğdayla). Hediklik buğday olarak satılan buğday, rengi koyu ince uzun arpa şehriyeyi andıran bir buğday. Ben aktardan aldım ancak oldukça taşlıydı, temizlemem çok zamanımı aldı. Marketlerde bulamadım. Hazır paketli varsa biraz daha kolay olur sanırım.Bir gece önceden ıslattığınız buğdayı, düdüklüde bir saate yakın pişirin. Pişirirken çok dikkatli olup buğdayın düdüklüde tıkamaya sebebiyet verip vermediğini takip etmeniz, tıkanmışsa hemen altını kapatmanız gerekiyor. O yüzden çok miktarda pişirecekseniz büyükçe bir tencerede gözünüz göre göre pişirmeniz en güvenlisi.
Islattığınız nohut ve fasulyeyi de ayrıca pişirip en son buğdayınıza katıp birlikte bir taşım kaynatın Ilık servis yapın. Tercihinize göre üst süslemelerini yukarıda yer verdiğim şekilde yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder