14 Şubat 2013

Hayatınız Hep Sevdiklerinizle Birlikte Geçsin ve Kek Tariflerine Devam

Öncelikle güzel bir gün geçirmeniz dileğiyle yazıma başlamak istiyorum. Hayatınız boyunca sevdiğiniz istediğiniz her kişi, şey, yer size yakın istemedikleriniz sizden uzak olsun.
Şubat Ayını kek ayı mı ilan etsem acaba, yine yeni yeniden bir kek...
Kekimiz fındıklı, cevizli ve kakaolu
Bir bardak süt
3/4 bardak sıvıyağ
2 bardak+ 2 kaşık un
3 yumurta
1/2 çay bardağı fındık
1/2 çay bardağı ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
1 kaşık kakao

Keklere ilişkin genel bir kaç püf noktası: Yumurta ve hatta süt oda sıcaklığında olacak. Sıvılar önce çırpılacak, un elenecek ve kabartma tozu una eklenecek.
Şimdi tarifimize geçelim. Yumurtayla şekeri köpük köpük olana kadar çırpın. Sütü ekleyin karıştırın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı  ekleyin karıştırın. En son ceviz ve fındığı ekleyin. Karıştırma kabınızın içinde az miktar bir kek hamuru ayırdıktan sonra kalanını yağlanmış unlanmış kek kalıbına dökün. Ben dikdörtgen kalıp kullandım. Kapta bıraktığım hamura kakao ekledim. Kalıba döktüğüm hamurun sadece ortasına bir kaşık yardımıyla boylu boyunca döktüm. Böylece piştiğinde belli bir yerinde kakao yoğunluğu olan kek elde etmiş oldum. 175 derecede 35 dakika pişirin.

2 yorum:

  1. çıkan şekil gülen yüze benzemiş :)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel iyi dileklerimi bütünlemiş bir dilim olmuş o zaman. Güzel yorumunuz için teşekkürler, tekrar ziyaretleriniz beklerim

    YanıtlaSil