23 Kasım 2012

Mahlep Aromalı Poğaça

1 bardak süt
1/2 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvıyağ
1 yumurta
1 kaşık şeker
1paket mahlep ve susam aromalı kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Alabildiği kadar un(4.5- 5 bardak kadar)
Sütü biraz ılık koydum. Süt, sıvıyağ, yoğurt, yumurta(sarısının birazını üstüne sürmek için ayırıp kalanının tamamını), şeker, tuz, unun  bir kısmını koyup karıştırıp yoğurduktan sonra geri kalan unu yumuşakça fakat elime yapışmayacak bir hamur elde edene kadar ekleyerek yoğurdum. Birazcık bekledikten sonra hamurdan cevizden biraz büyükçe parçalar alıp yuvarlayıp bastırarak şekil verdim. Yağlı kağıt yerleştirdiğim tepsiye dizdim, biraz da tepside beklettim kabarması için. Üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla şekil verdikten sonra(çizer gibi) önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder