23 Kasım 2009

Hafta Sonu Kahvaltısı





Hafta sonu kahvaltısında kardeşim ve eşi ile bir arada kahvaltı yapmak fırsatını bulduk.


Masanın ortasından bize gülümseyen üç güzeller annemin yazdan benim için hazırladığı çilek, vişne ve patlıcan reçeli. Patlıcan reçelinin tarifini daha sonra annemden alıp sizlerle paylaşacağım. Onun dışında peynir tabağı, kuruyemiş tabağı, beşamel soslu brokoli, tost makinesinde yağlı kağıt koyarak pişirdiğim sucuk,baharatlı zeytinyağı, pekmezli kek ve antep fıstıklı kurabiye vardı.


Zeytinyağını pul biber, kimyon, kekik ve sumak ile tatlandırdım.


Beşamel soslu brokoli için brokolileri haşladım ve üzerine beşamel sos döküp fırında 10 dakika pişirdikten sonra üzerine kaşar rendesi serpip birkaç dakika daha (kaşarlar kızarana kadar) fırında tuttuktan sonra servis yaptım.



Pekmezli Kek için;


3 yumurta


1/2 su bardağı şeker


1/2 su bardağı pekmez


1 bardak süt


1 bardak yağ


1 paket kabartma tozu


1 paket vanilya


2-3 kaşık kakao


Alabildiği kadar un(ben beyaz un, tam buğday unu ve mısır ununu karıştırdım)


Yumurtalarla şekeri köpük köpük olana kadar çırpın. Daha sonra sıvı malzemeleri koyun ve en son unu koyup kabartma tozunu, kakaoyu ve vanilyayı una ekleyin tahta kaşıkla karıştırın. Bir arkadaşımın çocuk doktoru yaptığınız şeylerin besin değerini artırmak için unları karıştırın öğüdünü verince ben de elimdekilerden kattım keke.Özellikle soya unu çok besleyiciymiş (gerçi şu aralar genetiği nedeniyle çok tartışmalar var ama) Ancak tadını değiştirip değiştirmeyeceğinden emin olamadığım için az koydum. Kek hamurunun akışkan kıvamlı bir hamur olması gerekiyor. Yağladığınız kek kalıbı ya da tepsinize hamurunuzu döküp 180 derecede yarım saat pişirin. Kek yaparken kullandığınız yumurta ve sütü ya da yoğurdu oda sıcaklığında kullanmak ve unu elemek, kekin iyi kabarması için bir kaç püf noktası..


Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder