13 Nisan 2009

Ekmek Aşı


Eşim ve ben birbirimizden habersiz ekmek alınca evde ekmek yığılması yaşadık. Oğlumun bakıcısı (kendisi anneanne dediği için ben de öyle diyeceğim) anneannemize ekmekleri değerlendirmek için bildiğin birşey varsa yapar mısın dedim, o da ben yaparım ama siz yer misiniz diyerek cevap verdi.Ancak boşuna tereddüt etmiş. Bayıla bayıla yediğimiz bir yemek yapmış kendisi.Hatta bana iskender yiyormuşum gibi hissettirdi. Eşimle sofrada konuşurken ben hatırladım, bu ekmek aşı biz çocukken yerdik deyince adını ekmek aşı olarak yazdım.

Doğradığınız bir adet soğanı tereyağında kavurun, salça ekleyin birazcık daha kavurun. Sonra biraz su koyun su kaynayınca 1 ya da 2 yumurta kırın, yumurta pişince yayvan bir kaba alın. Üzerine ekmekleri ufak ufak doğrayın.Sarımsaklı yoğurt döküp pul biberle süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder