13 Mart 2009

Tencerede Fincan Keki


Tarifi "tarif defteri"nden aldım. Çok ilginç geldiği için hemen denedim.Biraz yumuşak ve ıslak keki andırıyor. Bir daha ki sefere kakaolu yapmayı düşünüyorum o zaman browniye benzeyeceğini düşünüyorum. Bu sabah ev halkı dışında birine denetme imkanım oldu ve hemen tarifini istedi. Böylece beğenildiğini duymak içime sinmesini sağladı.


1tane yumurtayı çırptıktan sonra 1,5 çay bardağı kadar tozşeker ilave edip tekrar çırpıyoruz. 1 çay bardağı süt ,yarım çay bardağı sıvıyağ ilave ediyoruz çırpıyoruz. Yarım paket kabartma tozu , vanilya , portakal kabuğu rendesi çok az çikolata parçacıkları veya damla çikolata , pandispanyadan biraz daha koyu olacak miktarda un (maalesef göz kararı)koyup karıştırıyoruz. 5 tane neskafe fincanını yağlıyoruz malzemeyi fincanların yarısına gelecek şekilde dolduruyoruz. (orjinal tarifte 6 adet fincan diyordu ama benim fincanlarım mı büyüktü bilemiyroum 5 adet çıktı.)geniş bir tencereye fincanların yarısına gelecek şekilde kaynar su dolduruyoruz, tencereye fincanları koyuyoruz üzerine küçük bir havlu örtüyoruz buharlaşıp su damlaları keke damlamasın diye tencerenin kapağını kapatıyoruz. Ocağın altı önce açılıp iyice kaynayınca ocağın altı kısılacak kapağı hiç açmadan kısık ateşte yarım saat pişiriyoruz.(Ben yarım saatten biraz fazla pişirdim 40 dakika kadar olabilir) Ocağın altını kapatıp kapağı açmadan 15-20 dakika bekliyoruz ve fincanlardan çıkarıyoruz,isterseniz krema veya soslarla süsleyebilirsiniz. Ben içine çikolata parçaları koymak yerine hamuru fincanlara bölüştürdükten sonra ortalarına birer parça içi bütün antep fıstıklı olan çikolatalardan koydum. Bir de bazı fincanlardan çok rahat çıkarken bazı fincanların dibinde kek kırıntıları kaldı. Görüntüsünü bozacak miktarlarda olmadığı için üstünde durmadım ama sanırım fincanları iyice yağlamakla alakalı.
Not: Dekorda kullandığım yaprağı oğlum, okulda arkadaşının doğum günü pastasından arta kalınca alıp benim için saklayıp eve getirmiş. hoşuma gittiği için o da resimde yer alsın istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder