13 Mart 2009

Brokoli Geçidi (bir taşla iki kuş)


300 gr kadar aldığım(bütün olarak değil çiçek çiçek satılıyordu) brokoliden bir salata yaptım bir de brokoli çorbası denedim. Salata için 1 tatlı kaşığı krem peynir, 2 tatlı kaşığı mayonez , 3 tatlı kaşığı yoğurt ve de brokolilerin yarısını kullandım. 3-4 çiçek brokoliye denk gelir her halde.Peynir, mayonez ve yoğurdu iyice karıştırdım ve tuzlu suda haşaldığım brokolileri ekledim. Bundan sonra brokoli deyince bu salata aklıma gelecek herhalde. Çünkü çok hafif ve lezzetliydi.



Çorba için;
1 kaşık tereyağı/margarin
1/2 bardak süt
1 bardağa yakın krema
2.5 bardak su
brokoli


Unu yağla kavurun ancak pembeleşmesin.Sonra azar azar suyu ekleyin ki topaklaşmasın. Krema ve sütü ekleyin. brokolileri de ekleyin Ben haşlayıp ekledim ama bazı tariflerde çiğden konuyor ve brokoli pişinceye kadar kaynatılıyor. 5 dakika kadar kaynatıp blendırdan geçirin tuz ve karabiberini atın ve bir kaç dakika daha kaynatın.Bence bol karabiber yakışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder