2 Ocak 2009

En yalancı yalancı dolma


6 adet dolmalık biber

8 kaşık pirinç

1 orta boy soğan

2 kaşık salça-1 adet domates rendesi

Tuz, karabiber, kimyon,kuru nane, toz kırmızı biber, maydonoz

Zeytinyağında soğanları kavurun, biraz kavurduktan sonra yıkayıp süzdüğünüz pirinçleri ekleyin kavurmaya devam edin. Salça ve rendelediğiniz domatesi ekleyin, bunlar da kavrulunca baharatlarını koyun. Ben o an evde olmadığı için maydonoz eklememiştim..Yıkayıp temizlediğiniz biberlerinizin içine dolma harcını çok sıkı olmadan doldurun.Pirinçleri çok bastırırsanız içi çiğ kalabilir.Tencereye yerleştirin.Dolmalık biberlerin yarısına gelecek kadar su ekleyin.(Benim biberlerim oldukça iriydi. Orta boy biberler daha ideal ancak her ne kadar mevsimi olmayan sebzeyi tercih etmesem de arada bir değişiklik olması açısından alıyorum. Şu anda da bunları bulabildim.) Üzerine ısıya dayanıklı bir tabak kapatın.Kapağını kapatıp kısık ateşte pişrin.

Zeytinyağlı dolmanın oldukça kolaylaştırılmış şekli.O yüzden de en yalancı yalancı dolma ismini uygun gördüm. Bu harcı yaprak sarmasında da kullanabilirsiniz. Özellikle öğrenci kardeşlerimin çok işine yarayacağını düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder